niin ei koko suvena. No näinhän siinä taas on käynyt mutta mitä väliä...paino on onneksi laskusuunnassa...ehkäpä se heilakin joskus löytyy. Aamupunnitus näytti lukemaa 94.8 kg. Viikkopudotus oli hiukan alle kilon eli 900 grammaa. Kokonaispudotus on maaliskuun alusta 9.7 kiloa, eli lähellä on tuo täysi kymppi..jospa jo ensiviikolla se menisi rikki. Bmi on nyt 34.8, olen siis merkittävästi lihava...Viikko aikaa saavuttaa tuo 94 kiloa eli 800 grammaa olisi pudotettava tulevalla viikolla. Ja sehän lähtee...Tänäänkin oli niin kiire töissä että siellä tepastetuilla askeleilla varmaan katosi miljoona kilokaloria. Täytyy kyllä myöntää että eilen lauantaina tuli pikkasen herkuteltua...jäätelö kuuluu tietysti lauantaina saunan jälkeen asiaan ja ihan pikkasen sipsejä...ihmeesti sitä pysyy aisoissa tuo herkkujen napostelu...ei tule sellaista olotilaa että pakko olisi mättää kahdella kouralla suuhun niin paljon kuin vaan kerkeää. Eli jotain on aivotoiminnassa tapahtunut: yletön- ja ylensyönti on kummasti loppunut.

Houkutuksia meidän taloudessa kyllä on paljon: kaikenmaailman pullia ja viinereitä on aina tarjolla, ja itsekkin niitä ostan kun kahden "perheen" taloudessa asustellaan. Samassa taloudessahan (alakerrassa) asustaa nuo minun vanhempani ja meillä on yhteinen keittiö joten syödään samassa ruokapöydässä ja se joka ehtii käy kaupassa . Nuo molemmat vanhempani ovat kyllä aina olleet (niinkuin minäkin) kovia syömään juuri kahvin kanssa pullaa ja kakkuja. Mutta vaikka noita leivonnaisia on nytkin ollut tarjolla olen jollain ihme konstilla pysynyt niistä erossa. Tuo kiire tuolla puutarhalla kyllä on semmoinen asia joka pistää tän syömisrytmin ihan sekaisin, hyvä että ehtii päivän aikana pistää mitään suuhun ja kun illalla tulee nälkäisenä kotiin voisi silloin syödä vaikka mitä.  Siihenhän nää mun edelliset laihdutusyritykset ovat monasti kaatuneet: ruokailuajat ovat olleet mitä sattuu ja milloin sattuu...nyt olen yrittänyt hillitä tuota nälän tunnetta ja ollut ottamatta esim. lisää ruokaa. Ja yrittänyt päivälläkin ottaa sen verran aikaa jostain että olen ehtinyt syödä ruisleipää ja jonkun jogurtin.

Kaiketi jotain olen tehnyt oikein kun tuo paino on sentään tuonkin verran tippunut. Enemmänkin olisi voinut lähteä mutta oikestaan olen ihan tyytyväinen tulokseen. Tänäänkin jaksoin lähteä vielä työpäivän jälkeen koirien kanssa lenkille...ihmeesti sitä jaksaa vielä kävellä vaikka kokopäivän on ollut jalkojen päällä kuumassa kasvihuoneessa...mutta ehkäpä sitä ei halua tuottaa pettymystä noille karvaisille pojille jotka kokopäivän odottavat tuolla tarhassaan että koska se mamma lähtee viemään lenkille. Niin väsynyt ei koskaan saa olla koirat jäävät huonolle hoidolle...mennään sitten vaikka konttaamalla. Ja kyllä sitä piristyy kun noita rontteja katselee kun ne juoksee innoissaan paikasta toiseen (kuraojasta toiseen) ja ihmettelevät luonnon ihmeitä (syövät hevosen kakkaa ja jahtaavat lintuja).

Toivottelen teille kaikille hyvää alkavaa viikkoa, toivottavasti teillä oli mukava helluntai. Ja jos ei minun kommentteja löydy blogeistanne ei se tarkoita sitä etten kävisi lukemassa sivujanne..kyllä minä lähes joka ilta käyn blogilistan läpi ja katson mitä kenellekkin kuuluu. Tsemppiä kaikille ja lämmintä toukokuun loppua!!!