mutta vielähän sitä joku ehtii tehdä mulle aprillipilaa...Huhtikuu on siis alkanut...tää kuukausi pitäisi oikein kunnolla rutistaa että saisi tota painoa pois...jotenkin vaan on ollut tänäänkin tosi väsynyt olo...tuo kasvihuoneilmasto on vaan niin raskasta että tekee kyllä niin nuutuneen olon...tänään oli mulla taas kastelupäivä...saipa taas pitää käsiä yläasennossa kun amppelikukat oli vuorossa....päivän lopuksi nostelin vielä huoneeseen sulamaan 60 multasäkkiä joten tulipa tehtyä voimaharjoittelua samalla....jospa nuo läskit kiinteytyisivät myös....Iltalenkki tuli tehtyä koirien kanssa mutta vain semmoinen pikkuinen 40 minuutin kierros kylällä maantietä pitkin...alkaa nuo sivutiet olla niin liukkaita ettei siellä paljon uskalla mennä etenkään kahden ison hauvelin kanssa....no kyllä toi reippailu ainakin mulle riitti tälle päivälle...jalat oli olevinaan niin raskaat ettei meinanut jaksaa nostella niitä...onkohan tää nyt sitä kevätväsymystä....

Ja arvatkaapa mitä mä tein tänään jälkiruoaksi? Kahvikiisseliä....alkoi tekemään niin kauheesti mieli kun eilen juttelin yhden rouvan kanssa joka tekee kuulemma useinkin sitä ylijääneestä kahvista. No tulihan siihen pikkasen sokeria mutta söin noin 2.5 dl annoksen joten ehkä en liho siitä...ja hyväähän se oli. Mä olen aina tykännyt noista kahvijogurteista ym. joten ihmekkös tuo että kahvikiisselikin maistui...mutta nyt ei syödä koko kuukaudessa muuta herkkua...ja koska "sorruin" tuohon jälkkäriin jätetään nyt sitten iltapala väliin...tyydytään vaan kupilliseen kahviin ja juodaan vettä...sen siitä saa kun aletaan herkuttelemaan...olenkos mä liian ankara itselleni?

Eilen illalla tuli istuttua kuudesta asti aina tohon kello kymmeneen ja kuunneltua kansanedustajaehdokkaiden "mielenkiintoisia" puheita..olin kahvittamassa porukkaa jota oli todella vähän ja sen jälkeen vielä pidettiin johtokunnankokous....ei paljon tuo politiikka kiinnosta mutta "perinteet" velvoittavat osallistumaan etenkin näin maalla...no ihan kiva siellä oli olla ja leppoisa tunnelma...kuulihan sitä ainakin taas kylän juorut siinä kahvia keitellessä....Kyllä mulle siellä joku sanoi että sä vaan laihdut eli kai mä sitten pikkasen olen hoikistunut...ite ei kyllä huomaa eroa...ja kun ei tullut otettua sitä valokuvaakaan silloin tammikuussa kun tän laihdutuksen aloitin että olisi pysynyt vertaamaan sitä matkan varrella otettuihin...no eipä kyllä ole tullut otettua yhtään kuvaa...meikäläinen kun on kamerakammoinen....yhtään kuvaa en pysty ittestäni kattomaan...ihan kamalan näköinen tapaus.

Vaakan lukemat on pysyneet samoissa tiistaista lähtien...toivottavasti olisi seuraavalla punnituksella lukemat tossa 86 kilon tuntumassa...sitten oltaisiin suurinpiirtein tavoitteessa...kilo enemmänkin voisi olla pois...tuntuu et noi viikot menevän niin äkkiä mutta kilot ei niinkään....olen malttamaton vaikka pitäisi olla tyytyväinen noihin jo pudotettuihin kiloihin....miten ne vois lähteä hirveen nopeesti kun ne on yli 35 viiden vuoden ylisyömisen tulos...maltti on valttia...joo uskotaan...

Mutta nyt mä taidan häippästä vihdoin ja viimein suihkuun ja sitten syömään sen mun iltapalan eli juomaan kupillisen kahvia...neloselta tulee tänään Ricky Cervaisen elokuva joka voisi olla ihan hauskaa katsottavaa...yleensä kyllä nuo elokuvat mitä tuolta telkkarista tulee on joko jo nähty tai sitten ihan typeriä....toivotaan ettei tää ole kumpainenkaan.

Hauskaa viikonloppua teille kaikille!!!      

Saatte tekin nauttia herkuista kun minäkin niin tein....

Ps. laitan teille tähän tuon kahvikiisselin ohjeen...mitat noin mittoja...

Eli keitettyä kahvia mitä pannuun on jäänyt...

n. 4 kupillista kahvia

Maitoa n. 1 litra (parasta tulee punaisesta maidosta, mutta rasvatonkin käy)

hienoa sokeria n. 2 dl (oman maun mukaan)

Suurusta maitoon tai veteen sekoitetulla perunajauholla tai maizeenalla, n. 4 rkl. (monasti joudun lisäämään uudelleen kun ei ekalla kerralla osaa laittaa tarpeeksi suurustetta) 

Lisää vaniljasokeria  2 tl kun kiisseli on valmis.

Eli keitä kahvi ja maito kattilassa (älä polta pohjaan), lisää sokeri, suurusta perunajauholla, kun kiisseli on valmista lisää vanilja sokeri. Anna kiisselin jäähtyä kylmäksi, tarjoile kermavaahdon kera....NAM!!!