Oikeastaan ihan mukava...ei ole tullut syötyä pashaa (siis mun herkkua etenkin ne kaupan pienet purkit, mutta kaloreita oli niin paljon et jäi ostamatta), ei suklaamunan munaa(suklaaholisti on "raitistunut), ei mämmiä (riittävästi kun laittaa sokeria niin NAM!)...en ole  poikennut kaidalle tielle vaan pitänyt tiukasti kiinni tuosta ruokavaliostani. Kuinka askeettista on tää mun elämä...mutta tiedättekö mitä...mä tykkään siitä...huomaan itsessäni masokistisia piirteitä (kamalaa) ja kattelen jääkaapissa jotain extra hyvää (tänään täytekakkua) ja kiusaan itteäni pienen hetken sillä ja sitten laitan oven kiinni ja sanon itselleni kiitos, ei tuota sinulle!!! Olenkohan jotenkin sairas mieleltäni...vaikka ei mun edes tee mieli mitään herkkua...kai mä jotenkin testaan itseäni kokoajan et koska mä repsahdan noihin makeisiin herkkuihin...alkaako olla syömishäiriöisen ihmisen oireita...no tuskinpa sentään..tai ainakin toivon ettei niin olisi.

Tänään sain taas kuulla muutamilta asiakkailtani kuinka mä olen laihtunut kovasti...mutta miten sitä on niin vaikea sanoa suoraan että joo niin olenkin...sitä vähättelee pudotettuja kilojaan...en mä nyt paljon ole...kauheesti pitää vielä laihduttaa (no se on totta). Lauseita mitä olen kuullut lähi päivien aikana on ollut: olet muuttunut eduksesi, olet laihtunut hirveesti, olet kutistunut puolella, onneksi olkoot, olet laihtunut, en meinannut tuntea sinua, kuinkas monta kymmentä kiloa olet laihtunut...

Miksi muut huomaa sen että olen laihtunut mutta peilistä mua tuijottaa aina vaan se sama Satu, ei yhtään hoikempi, kauniimpi, tyytyväisempi, hymyilevämpi...miksei mun aivot tajua sitä että olen kutistunut...vaikka edes vähän. Olen kriittinen itseäni kohtaan..puristelen vattaläskejäni kuinka paljon niitä vielä on...otin sitten mittanauhan esiin ja katoin olenko todellakin pienentynyt mistään...no vähän sentään mutta vyötäröä ei kyllä meikäläinen saa tekemälläkään:


Kaula: 32 cm -3 cm

Rinnanymp. 112 cm -4 cm

Käsivarsi: 37 cm -2 cm

Vyötärö: 98 cm -3 cm

Lantio: 112 cm -4 cm

Reisi. 59 cm -3 cm  

Sentti sieltä toinen täältä..yhteensä pois 19 cm...mutta miksei tuo vatta kapene...taidan olla oikea pötkövartalo...

Huomenna taas on punnitus ja kauhea paniikki iski kun kävin äsken puntarilla...ei paljon yhtään paino tippunut...nyt täytyy taas toivoa että se läskikeiju tulee yöllä käymään ja taikoo muutaman gramman pois minusta...tänään oli poikkeus päivä enkä käynyt lenkillä...töissä puutarhalla meni aina tuonne puoli kahdeksaan asti ja ei vaan jaksanut lähteä mihinkään kävelemään...mutta tulihan noita työtunteja tälle päivälle 10 joten eiköhän siinä ollut lenkkiä kerrakseen...koirat kuitenkin saivat tehtyä oman lenkkinsä joten niillä ei ole "hätää" eikä minulla omatunto kolkuta yhdestä lepopäivästä...

Tavataan huomenna...tulkaa kurkkimaan miten julma voi vaaka olla...vaikkei ollakaan herkuteltu.